



Den digitale løsning MitID, som ejes af Nets, sælges til det franske selskab IN Groupe.
Nets sælger MitID for knap en milliard danske kroner.
Det skriver Nexi, som Nets er en del af, i en pressemeddelelse torsdag i forbindelse med offentliggørelse af regnskab for tredje kvartal.
Nets sælger hele sin eID-forretning til det franske selskab IN Groupe.
Foruden MitID er det blandt andet Nem-Login, Trust Services og Signaturgruppens broker- medarbejderservice.
Prisen bliver op mod 127,5 millioner euro svarende til 956 millioner kroner.
Langt de fleste danskere
Størstedelen af beløbet – 90 millioner euro – skal betales med det samme. Derefter vil det være op til, hvor godt forretningen klarer sig, hvad det resterende beløb bliver.
MitID bruges i Danmark til at tilgå digitale portaler i både det offentlige og private.
Langt de fleste voksne danskere har et MitID.
Ifølge tal fra Digitaliseringsstyrelsen har 98 procent af danskere over 15 år oprettet et MitID.
























































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































