7-Eleven Market med dagligvarer til REMA 1000-priser

7-Eleven og Rema 1000
“mixer” sortimentet


På Frognerveien i Oslo bliver forbrugerne nu præsenteret for konceptet 7-Eleven Market, som låner lidt fra discountkæden Rema 1000.

En blanding 7-Eleven og discountkæden Rema 1000 har netop set dagens lys i Oslo. 

Den nyåbnede hybridbutik har fået navnet 7-Eleven Market og byder på et større udvalg af dagligvarer, som kunderne også kan finde i Rema 1000.

– Jeg er stolt over at kunne lancere et helt nyt koncept i Reitan Retail-familien – lavpris for folk på farten, siger den adm. direktør i Reitan Retail, Ole Robert Reitan, i en pressemeddelelse. 

– 7-Eleven Market er et glimrende eksempel på, hvordan vi styrker og fornyer vores koncepter for at imødekomme flere kundebehov og skabe endnu bedre kundeoplevelser, siger han.

Priserne i 7-Eleven Market ligger tæt på det niveaue, som kunderne kender fra Rema 1000’s mange butikker, lyder det fra direktøren.

– Folk må ikke tro, at vi er dyrere, end vi reelt er, så derfor har vi et klart budskab om, at det ikke er en bekostelig affære at gå i 7-Eleven til daglig, siger Ole Robert Reitan til E24.

Indtil videre er butikken i Oslo den eneste 7-Eleven Market, som koncernen Reitan Retail har på tegnebrættet inden jul.