FoodService Danmark skifter navn til Dagrofa Foodservice

Dagrofa
FoodService DanmarkCatering EngrosDagrofa S-Engros

Med ambitionen om at være landets foretrukne Professionelle Fødevare Partner, er det besluttet at give et nyt navn til FoodService Danmark. Et navn som både samler FoodService Danmark, Dagrofa S-Engros og Catering Engros, og samtidig signalerer en stærk sammenhængende enhed, med Dagrofa koncernens styrke i ryggen. Derfor bliver FoodService Danmark nu til:

#StærkereSammen
En af grundelementerne i Dagrofas koncernstrategi #StærkereSammen er, at udnytte viden og skabe synergier på tværs af forretningsenheder og købmandskæder, og dermed sikre en større sammenhængskraft i koncernen. Navneskiftet er således en naturlig del af den strategiudrulning, hvor der sendes et signal om, at Dagrofa Foodservice er en del af Dagrofa, og således har koncernens power i ryggen både kommercielt og finansielt.

Nemmere for kunderne
“Vores navneskifte er en del af den kommercielle strategi herunder ambitionen om at være den foretrukne Professionelle Fødevare Partner” fortæller Adm. direktør Peter Bruun og fortsætter “med navneskiftet ønsker vi både at forenkle og forstærke vores identitet i markedet og samtidig fremstå som én samlet foodservice virksomhed, det gør det nemmere for vores kunder at få glæde af tilbud fra alle vores kanaler. Derfor har vi besluttet at konvertere alle tre navne (FoodService Danmark, Dagrofa S- Engros og Catering Engros) til ét fælles navn”.

Konverteringen påbegyndes i slutningen af august med FoodService Danmark navnet, mens konverteringen i Catering Engros og Dagrofa S-Engros starter op i januar 2020.

Dagrofa Foodservices specialistselskaber (HKI Ost, Grambogård, Kødgrossisten, Strandby fisk, Prima Frugt, Grøn Fokus, Dagrofa Bornholm) forsætter under deres respektive navne.

Samlende identitet giver styrke
“Som en del af Dagrofa koncernen, med den kommercielle platform som Professionel Fødevare Partner på plads, en ny organisation der matcher de kommercielle ambitioner, og en ny samlende identitet, er Dagrofa Foodservice nu bedre rustet til at opfylde det potentiale vi har i markedet” afslutter Peter Bruun.