Danske Bank beklager, at deres betalingsapp, MobilePay, ikke kan leve op til alle kundernes behov.
Danmarks største bank giver en uforbeholden undskyldning til de kunder der har fået spærret deres MobilePay uden varsel.
– Jeg vil gene undskylde overfor de kunder, der har haft en dårlig kunde oplevelse. Vi vil nu retten henvendelse til kunderne og bede dem om nogle få oplysninger, så vi kan identificere dem. Så vil vil åbne deres MobilePay igen, siger Danske Bank direktør Jesper Nielsen til TV2 Finans,
TV 2 Finans kunne tidligere i dag berette, at Danske Banks populære app, MobilePay, er blevet så populær og benyttet, at den har nået dens begrænsning.
Har brugt app’en for meget
Kunder oplever nu, at de ikke kan overføre penge, fordi de har brugt app’en for meget. Og de kunne heller ikke modtage penge fra andre. Danske Bank forklarede, at det var myndighedskrav, der krævede de snærende bånd.
Danske Bank arbejder nu på højtryk for at sætte loftet for betalinger på den populære mobilapp op fra de nuværende 50.000 kroner om året eller 1.500 kroner om dagen. Det daglige beløb er allerede hævet en gang fra 500 kroner til 1.500 kroner.
Udover initiativet med at de der har stødt på loftet på de 50.000 kroner kan få hævet loftet arbejder Danske Bank også med en permanent løsning. Løsningen er på plads når Nem Id er klar til mobiltelefonen. Det initiativ er forsinket til efteråret.
– Vi er rigtig glade for, at så mange bruger vores MobilePay løsning og så er det selvfølgelig ikke meningen, at de skal have spærret deres adgang til appen, siger Jesper Nielsen.
Nordea-app presser Danske Bank
Danske Bank er presset til at tage et initiativ fordi alternativet Swipp, som blandt andet Nordea står bag ikke har noget årligt loft. Her kan man sende det dobbelte af Danske Bank om dagen, nemlig 3.000 kroner, fordi kunden identificerer sig med Nem Id før mobilkunden har adgang til at sende penge.
Mobile Pay er med 1,4 millioner brugere klart den største, de andre bankers alternativ Swipp halter langt efter med godt 400.000 brugere.