Dansk Supermarked vil indføre mobilbetaling i alle butikker


kilde_detailfolk_dk
Inden årets udgang vil Dansk Supermarked i samarbejde med MobilePay give kunderne mulighed for at betale med mobilen ved kassen.
Et par klik på mobilen, og så er varerne betalt.
Efter planen skal det inden årets udgang være muligt at betale med mobilen gennem MobilePay i Dansk Supermarkeds 566 Føtex-, Bilka-, Salling- og Netto-butikker.
I første omgang kan kunderne hos Føtex Storcenter Nord i Aarhus fra i dag lade tegnebogen blive hjemme og i stedet betale med deres mobiltelefon ved kassen.
Over den næste måned lanceres den nye form for mobilbetaling i fire andre varehuse rundt i landet. Efter en forsøgsperiode kan løsningen hurtigt udbredes til alle Dansk Supermarkeds 566 Føtex-, Bilka-, Salling og Netto-butikker, lyder det i en fælles pressemeddelelse fra Dansk Supermarked og Danske Bank.
– Vi tror, det her bliver fremtidens mobilbetalingsløsning for store kædebutikker i hele dansk detailhandel. Det er en meget kundevenlig og intuitiv løsning, hvor du får beløbet direkte op på mobilskærmen og godkender betalingen ved at swipe. Samtidig er det baseret på mobiltelefonen, som de fleste danskere altid har ved hånden, siger direktør for e-commerce & digital hos Dansk Supermarked, Kenneth Nielsen.
Kunderne bestemmer
Han understreger, at det er kunderne, der bestemmer hastigheden for udbredelsen af mobilbetalingen hos Dansk Supermarked.
– Vi har over 200 millioner betalinger om året i Danmark. Det vil ikke undre mig, hvis fem procent af dem kommer fra mobiltelefoner til sommer næste år. Men det bestemmer kunderne suverænt, siger han og understreger, at man ser mobilbetaling som et nyt og lovende supplement til kort og kontanter.
Afgørende skridt for mobilbetaling i detailbranchen
Danske Bank betragter MobilePay-betaling ved kassen i Dansk Supermarked som et afgørende skridt fremad for at forbedre kundeoplevelsen omkring betaling i dansk detailhandels store kædebutikker.
Chef for MobilePay-divisionen i Danske Bank, Mark Wraa-Hansen, betegner produktet som mindst lige så brugervenligt som betalingskort og lover, at den nye mobilbetalingsløsning vil blive yderligere styrket med henblik på at skabe ekstra værdi for kunderne.
– Det her er kun begyndelsen. Vi vil forbedre produktet og samtidig lægge flere intelligente og innovative muligheder ind i MobilePay. Allerede i år åbner vi eksempelvis for let adgang til at gemme kvitteringer mobilt, siger han.